IŞJ Dâmboviţa a anunţat că mediile elevilor se pot încheia şi în perioada semestrului doi

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Dâmboviţa, prof. Cătălina Homeghiu a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, că un număr de 2.810 elevi din cursul gimnazial, liceal, postliceal, tehnologic şi profesional au rămas cu mediile pe primul semestru neîncheiate, acest lucru ţinând de cauze diverse: lipsa unui dispozitiv electronic, nu au avut acces la internet, sau alte cauze ce vizează copiii din mediile defavorizate ce părăsesc timpuriu educaţia.

Prof. Cătălina Homeghiu a spus că pentru toţi aceştia se vor aplica măsuri remediale, a precizat că majoritatea unităţilor şcolare din judeţ au internet şi totodată a subliniat că mediile elevilor pot să fie încheiate şi în semestrul al doilea.

”Aproape toate şcolile din judeţ au internet. Mai sunt 34 de unităţi şi în special grădiniţe unde nu este cazul de internet. Totuşi, în partea aceasta (n. r. semestrul al II-lea) copiii pot veni la şcoală chiar dacă sunt pe scenariul doi, să spunem, sau chiar trei dacă sunt din clasele mici”, a spus inspectorul general şcolar, cu precizarea că este o ”perioadă de opt săptămâni în care îşi pot încheia situaţiile”.

”În cazul în care nu s-a putut comunica deloc (n. r. cu unii dintre copii) profesorii s-au dus prin diverse mijloace acasă, le-au transmis materiale, teste. Copiii au fost notaţi”, a mai spus inspectorul şcolar general. Cătălina Homeghiu a afirmat că la nivel de judeţ, din totalul de 67.000 de elevi, 2.810 au rămas la finalul semestrului unu cu mediile neâncheiate.

”Totalul elevilor preșcolari în județ este de aproximativ 67.000”, a subliniat, prof. Cătălina Homeghiu care a spus că ”din învățământul primar sunt 222 de elevi cu mediile neîncheiate, din gimnazial 889 de elevi, profesional 723 , din liceu 916, postliceal 60”.

”Este mult. Într-adevăr este mult. Sunt copiii care nici la acest moment poate că nu au acces (n. r.la învățământul online), poate că nu au o tabletă, un telefon sau un dispozitiv electronic. Dar sunt și foarte multe situații de aici, (…), copii care migrează, pleacă periodic cu părinții în afară, se întorc și care nici dacă este învățământ fizic nu vin (n. r. la şcoală): copiii din mediile defavorizate, nesupravegheaţi”, a mai spus Cătălina Homeghiu. Aceasta a adăugat că pentru aceştia fac parte di categoria celor ce părăsesc timpuriu educaţia şi pentru ei ”unitățile de învățământ, autoritățile locale împreună cu toți factorii implicați, încearcă prin proiecte, prin măsuri compensatorii, să le diminueze pe cât posibil numărul”.

”Deci cei 2810 sunt din cauze diverse nu doar din lipsa internetului sau a unui dispozitiv electronic.

Comparăm și cu situația din anul trecut. În anul trecut semestrul întâi s-a încheiat în decembreie. La noi primul caz, în Româna a fost declarat pe 26 februarie, deci eram încă la un moment normal… şi nu sunt diferențe foarte mari. La nivel național se estima undeva de trei ori mai mult ca număr elevii cu medii neîncheiate. Noi nu avem de trei ori mai mult, dar avem. Pentru acești copiii urmează măsurile remediale și evident programele remediale. Sunt cei care au pierderile cele mai mari” , a conchis Cătălina Homeghiu, inspectorul şcolar general al IȘJ Dâmbovița.

Author: Virgil Voinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *