Preşedintele OF PRO România Dâmboviţa, Silvia Mareş despre sistemul de Educaţie şi scenariile ministrului Monica Anisie

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Preşedintele Organizaţiei de Femei PRO România Dâmboviţa, prof. Silvia Mareş, a trimis ”săgeţi” ieri, 20 iulie a. c., în conferinţă de presă, către ministrul Educaţiei, Monica Anisie, despre care a spus că ”a fost deliciul evenimentului” legat de analiza şi propunerile făcute de ministru ”în cadrul ”World Vision România” cea mai mare dezbatere online pe probleme de educaţie”. ”Ministrul Educației, Monica Anisie, a fost deliciul evenimentului. Dacă veți analiza discursul doamnei ministru prin comparație cu al Antoniei Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor vă veți întreba cine e ministrul și cine e absolventul. Merită să încercați.

Referitor la redeschiderea școlilor în septembrie, doamna ministru spunea <<Așteptăm din partea Ministerului Sănătății normele sanitare, în momentul în care acestea vor fi transmise, putem să luăm și anumite decizii. Până atunci nu putem să spunem că avem o decizie luată. Avem trei scenarii, le-am făcut publice. Putem să începem anul școlar pe 14 septembrie, dacă situația epidemiologică nu este gravă>>.

Ministerul Educației ne propune 3 scenarii:
1.     reluarea școlii, în sala de clasă
2.     scenariul hibrid (jumătate la școală, restul online, alternativ) (în școli din mediul rural, dintre cele cu efective mici și cu număr redus de cazuri COVID, scenariul este realist; au conexiune Internet, camere web performante?)
3.     scenariul în care școala continuă online (din nefericire cel mai probabil)
„Ne dorim cu toții să nu existe o astfel de situație. Înțeleg nevoia ca elevii să revină la sala de clasă. Dar întotdeauna trebuie să ne gândim și la sănătatea copiilor, la siguranța lor, să nu neglijăm siguranța și sănătatea cadrelor didactice.”Doamna ministru ne spune că se ia în calcul și varianta descentralizării deciziei, chiar până la nivelul instituțiilor de învățământ. (a nu se reduce totul la pasarea responsabilității de la minister către unitățile de învățământ)

La întrebarea moderatoarei referitoare la formarea cadrelor didactice, doamna ministru spune că <<a început deja; din mai, casele corpului didactic au început cursuri online; tot formarea cadrelor didactice e prevăzută în proiectul național CRED; obiectivul e ca toate cadrele didactice să fie formate pentru a preda în sistem online>>. Cursurile CRED urmăresc formarea cadrelor didactice în vederea aplicării optime a noului Curriculum național, nu vizează strategii de predare on-line.

Fiind întrebată despre cum se va recupera materia rămasă restantă din anul școlar anterior, aceasta a răspuns: <<Ministerul pregătește ghiduri metodologice pentru a veni în sprijinul cadrelor didactice și al elevilor, pentru perioada de recapitulare de la începutul anului școlar. Avem în vedere și activități remediale. Le vom prezenta foarte curând>>.

Cât despre achiziția de tablete pentru elevi, doamna ministru declară că a fost finalizat caietul de sarcini și mai departe nu mai e treaba Ministerului Educației, ca și cum nu ar fi parte a aceluiași guvern.

Și, ca să încheie într-un mod optimist, doamna ministru ne-a relatat despre o ordonanță care <<va cuprinde toate  măsurile necesare pentru ca elevul să nu fie în niciun fel prejudiciat și să aibă acces la educație>>, inclusiv măsura sancționării cadrelor didactice”, a declarat Silvia Mareş. Aceasta a spus că punctul pe ”i” l-a pus, cu acest prilej, preşedintele ARACIP, Şerban Iosifescu potrivit căruia sistemul nostru este <<extrem de divers – nu putem avea același tip de politici și măsuri pentru școli care funcționează în condiții extrem de diverse>>. Pe de altă parte preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Antonia Pup spunea: „E regretabil faptul că după 30 de ani nu putem vorbi despre garantarea dreptului la învățătură. Nu putem valida acest discurs cu achiziția a 250 de mii de tablete promise care nici măcar nu a ajuns în faza de achiziție directă. Mi-e greu să cred că vom ajunge să începem anul școlar cu bine, dacă în iulie suntem în faza de analiză” şi adăuga privitor la debirocratizarea sistemului de învățământ și despre nevoia de digitalizare a educației: <<Chiar ieri am fost să îmi scot actele de studii de la liceu, am stat jumătate de oră pentru a semna în registre ca să scot un singur act. După ce ministerul face biblioteca școlară, ar trebui să se gândească pe bune cum să elimine aceste hârtii inutile. Ar economisi mult dacă am muta aceste lucruri în digital>>.

”În concluzie, de la factorii de decizie am aflat că analizăm, am constituit grupuri de lucru, elaborăm ghiduri, folosim drept perdea cursuri de formare oferite de proiecte europene în derulare, dar cu alt scop. Ceea ce a rezultat în urma intervenției doamnei ministru este că așteptăm să vedem care este evoluția epidemiologică.

 elaborăm ghiduri, folosim drept perdea cursuri de formare oferite de proiecte europene în derulare, dar cu alt scop. Ceea ce a rezultat în urma intervenției doamnei ministru este că așteptăm să vedem care este evoluția epidemiologică. Mă gândesc că e vremea să ne pregătim pentru o activitate de tip blended learning. E tot mai evident faptul că aceasta va fi modalitatea de desfășurare a orelor” a mai spus Silvia Mareş care în final a adus în atenţie câteva propuneri către decidenţi prima fiind îndreptată către administraţia publică locală, Ministerul Educaţiei şi către şcoli. Astfel, spunea Silvia Mareş, administrația publică locală ar trebui să pună pe pauză campania electorală și să caute soluții pentru asigurarea de tablete sau laptopuri pentru elevi și cadre didactice, pentru asigurarea condițiilor tehnice de transmitere a lecțiilor din clasă; Ministerul Educației trebuie să regândească modalități de parcurgere a programei școlare astfel încât să se recupereze materia pierdută și să se parcurgă și cea din anul școlar următor; să găsească soluții de pregătire a copiilor de clasa a VIII-a pentru Evaluarea Naţională în contextul schimbării programei școlare și al noilor tipuri de evaluări postate de minister. Este necesar să se realizeze o platformă de lecții on-line, o abordare unitară a predării-învățării. ”Tot ministerul ar trebui să propună soluții pentru elevii din grupuri dezavantajate și să organizeze cursuri de formare pentru profesori, iar şcolile trebuie să gândească planuri de organizare a claselor/ grupelor de copii; în ce măsură pot crea lecții/ clase în aer liber/ alte soluții – unele proprii, adaptate nevoilor specifice fiecărei școli”, a adăugat prof. Silvia Mareş cu sublinierea că ”așa cum spunea unul dintre cei mai performanți directori de școală din județul Dâmbovița (fost director), distinsa noastră consultant, colegă și prietenă Anca Târcă <<ar trebui să planificăm împreună cu consilierul psihopedagog al școlii un program pentru starea de bine a elevilor și a profesorilor, căci cea mai gravă pierdere a școlii în prezent este nu una de curriculum, ci una socio-emoțională>>. ”Trebuie găsită o soluţie în acest sens cu prioritate începând din 14 septembrie 2020”, a conchis Silvia Mareş.

Author: Virgil Voinescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *